, ,

Langsam

Hallo Leute!

Poate ați observat că prefer să nu comunic în germană cu voi aici. Am decis să fac asta deoarece pentru unii oameni poate fi intimidant ca atunci când încep să învețe o limbă nouă să plonjeze direct în ea, mai ales când ai de-a face cu un text scris, nu cu o persoană în carne și oase, care comunică și non-verbal.

Așa că hai să o luăm încet, ca să nu ne speriem. Orice drum începe cu un pas. Orice relație între oameni începe cu… introducerea!

Cum faci cunoștință cu cineva, indiferent de limba în care vorbești? Folosești o formulă de introducere, după care îi spui cum te cheamă! Îi spui și 2-3 amănunte despre tine : din ce țară ești, ce hobby-uri ai. Dacă îți plac câinii sau mai degrabă pisicile. Poți alege să împărtășești orice consideri tu că e relevant pentru contextul în care porți conversația.

Vă mărturisesc că atunci când am fost pusă pentru prima oară în situația de a mă prezenta în limba germană am învățat cele 2-3 fraze pe care trebuia să le spun pe de rost. Învățam deja de câteva luni, eram ok să citesc la curs sau să rezolv exerciții dar era cu totul altceva să vorbesc liber despre mine în limba asta nouă și misterioasă. Trebuia să avem o cină cu niște oameni străini și importanți și fiecare din noi trebuia să se prezinte și să spună ce vrea să studieze mai departe în Germania, ceea ce era foarte dificil pentru nivelul la care eram atunci. Așa că fiecare dintre noi a tocit timp de câteva zile ”Ich heiße X, ich komme aus X und in Deutschland will ich X studieren”. Și frazele astea ne-au folosit nu numai atunci, ci pentru fiecare interacțiune pe care am avut-o, atât la examene cât și în viața reală. Asta a însemnat că în toate situațiile în care puteam începe conversația cu aceste câteva fraze puteam să scap de anxietate și rușine, măcar pentru partea asta din discuție, pentru că spusesem deja de atâtea ori asta, încât devenise automat.

De aceea vă recomand să repetați și voi cât mai mult câteva două-trei fraze de introducere, dacă vreți să începeți să vă simțiți mai liberi în exprimarea în germană.

Uitați câteva Redemittel pentru a vă ajuta să vă prezentați:

BegrüßungFormulă de salut
Hallo. – Guten Tag.Salut. -Bună ziua.
Name/Wer?Nume/Cine?
Ich heiße … – Ich bin … – Mein Name ist …Mă cheamă…-Eu sunt… -Numele meu este…
Wie heißt du? – Wie heißen Sie?Cum te cheamă? – Cum vă numiți?
Woher?De unde?
Ich wohne jetzt in … – Ich lebe in … – Ich komme aus … – Ich bin aus …Locuiesc acum în… – Trăiesc în… -Vin/sunt din…
Woher kommst du? – Woher kommen Sie? – Und du? – Und Sie?De unde ești? -De unde sunteți?
-Dar tu? – Dar dumneavoastră?
SpracheLimbă
Ich spreche … – Meine Muttersprache ist …|
Welche Sprachen sprichst du? Welche Sprachen sprechen Sie?
Eu vorbesc… – Limba mea maternă este…
Ce limbi vorbești? Ce limbi vorbiți?

Dacă vreți să aprofundați tema, găsiți aici o listă aproape exhaustivă

Vă las aici un clip în germană suuuper langsam (încet) cu germani de pe stradă întrebați lucruri simple de introducere. Filmul Nicos Weg de la Deutsche Welle e iarăși foarte bun, v-am pus link-ul la film în întregime, deși dacă nu aveți timp îl găsiți și împărțit în episoade. Are (bonus) și subtitrări în limba română. Mai multe exerciții interactive pe tema asta găsiți aici și aici.

Tschüss!

Frau Matilda

Leave a comment

Ich bin Matilda

Bine ai venit pe frau-matilda, profesoara ta online de limba germană. Aici găsești resurse care să te ajute să înveți germana din mers

Let’s connect

Design a site like this with WordPress.com
Get started